Պահանջարկը բարիքների այն քանակությունն է, որը սպառողները ցանկանում են և ի վիճակի են գնել առկա շուկայական գնի պայմաններում, կամ պահանջարկը ապրանքների և ծառայությունների նկատմամբ գնողունակ պահանջմունքն է: Ապրանքի գնի նվազման պարագայում մեծանում է դրա նկատմամբ պահանջարկը և հակառակ, գնի բարձրացումը հանգեցնում է պահանջարկի նվազման:
Օգտակարություն և սահմանային օգտակարություն
Պահանջարկի փոփոխության ոչ գնային գործոններ
Պահանջարկի առանձգականությունը
Պահանջարկի առանձգականությունը իրենից ներկայացնում է գնի փոփոխության ազդեցության աստիճանը պահանջարկի մեծության վրա:
Պահանջարկի առանձգականության տեսակները
Օգտակարություն և սահմանային օգտակարություն
- Բարիքի օգտակարությունը մարդու այս կամ այն պահանջմունքը բավարարելու հատկությունն է:
- Բարիքի վերջին միավորով բավարարվածության աստիճանը սահմանային օգտակարությունն է:
Պահանջարկի փոփոխության ոչ գնային գործոններ
- Եկամտի փոփոխություն
- Սպառողական ճաշակի փոփոխություն
- Գնորդների քանակ
- Փոխկապակցված բարիքներ
- Սպասումներ
Պահանջարկի առանձգականությունը
Պահանջարկի առանձգականությունը իրենից ներկայացնում է գնի փոփոխության ազդեցության աստիճանը պահանջարկի մեծության վրա:
Պահանջարկի առանձգականության տեսակները
- Առանձգական
- Ոչ առանձգական
- Միավոր առանձգական
Պահանջարկի առանձգականության գործակիցը =պահանջարկի փոփոխությունը %-ներով/գնի փոփոխությունը %-ներով
Առաջարկը բարիքի այն քանակությունն է, որն արտադրողը ցանականում է և կարող է արտադրել, ներկայացնելով վաճառքի`շուկայական գնի պայմաններում: Բարիքի գնի աճի պարագայում ավելանում է դրա առաջարկը, իսկ նվազման պարագայում`նվազում: Այս հանգամանքը ունի շատ պարզ բացատրություն: Արտադրողները ցանկանում են արտադրել և առաջարկել շուկայում բարձր գնով ավելի շատ ապրանք, քան կանեին ցածր գնի պայմաններում:
Առաջարկի փոփոխության ոչ գնային գործոններ
- Ռեսուրսների գին
- Տեխնոլոգիաներ
- Հարկեր և դոտացիաներ
- Արտաքին ազդեցություններ կամ այլ ապրանքների գներ
- Շուկայում վաճառողների քանակ, այլ արտադրողի մուտք կամ ելք
- Բնական գործոններ`արտակարգ իրավիճակներ
Առաջարկի առանձգականությունը
Առաջարկի առանձգականությունը իրենից ներկայացնում է գնի փոփոխության ազդեցությունը առաջարկի մեծության վրա: Առանձգականության տեսակներն են`
- Առանձգական
- Ոչ առանձգական
- Միավոր առանձգական
Առաջարկի առանձգականության գործակիցը=առաջարկի փոփոխությունը %-ներով/գնի փոփոխությունը %-ներով:
Հավասարակշռության գին
Երբ առաջարկը և պահանջարկը հավասարվում են, ձևավորվում է հավասարակշռության գին: Գինն ունի հավասարակշռվելու գործառույթ:
Комментариев нет:
Отправить комментарий