ՀՀ 2014թ. պետական բյուջեով կրթության և գիտության հատկացումներին է անդրադարձել և վերլուծել «Տնտեսագետի» ակումբի սովորող Արսեն Ադունցը:
Մինչ վերլուծությունը սկսելը կցանկանայի անդրադարձ կատարել ՀՀ-ում կրթության և գիտության ոլորտում տիրող իրավիճակին և ներկայացնել որոշ վիճակագրական տվյալներ:
Մինչ վերլուծությունը սկսելը կցանկանայի անդրադարձ կատարել ՀՀ-ում կրթության և գիտության ոլորտում տիրող իրավիճակին և ներկայացնել որոշ վիճակագրական տվյալներ:
2012-2013
ուս. տարում Հայաստանի հանրակրթական ուսումնական հաստատությունների
ընդհանուր քանակն ըստ իրականացվող հանրակրթական հիմնական ծրագրերի
Մարզ
|
Ուսումնական հաստատություններն
ըստ իրականացվող հանրակրթական հիմնական ծրագրերի
|
|||||||||
Ընդհանուր
|
||||||||||
պետական
|
ոչ
պետական
|
պետական
|
ոչ
պետական
|
ընդամենը
|
||||||
Երևան
|
197
|
36
|
216
|
37
|
253
|
|||||
Արագածոտն
|
121
|
0
|
122
|
0
|
122
|
|||||
Արարատ
|
112
|
0
|
112
|
0
|
112
|
|||||
Արմավիր
|
118
|
2
|
121
|
2
|
123
|
|||||
Գեղարքունիք
|
124
|
0
|
126
|
0
|
126
|
|||||
Լոռի
|
163
|
1
|
167
|
1
|
168
|
|||||
Կոտայք
|
102
|
1
|
104
|
1
|
105
|
|||||
Շիրակ
|
164
|
5
|
168
|
5
|
173
|
|||||
Սյունիք
|
117
|
0
|
121
|
0
|
121
|
|||||
Վայոց Ձոր
|
50
|
1
|
50
|
1
|
51
|
|||||
Տավուշ
|
81
|
0
|
81
|
0
|
81
|
|||||
Ընդամենը
|
1349
|
46
|
1388
|
47
|
1435
|
2012-2013 ուսումնական տարում Հայաստանում գործել է հանրակրթական ծրագրեր իրականացնող 1435 ուսումնական հաստատություն(համալսարաններ, դպրոցներ, մակապարտեզներ և այլն ), որից 1388-ը կամ 96.7%-ը` պետական, իսկ 47-ը կամ 3.3%-ը` ոչ պետական: Քաղաքային համայնքներում գործել է դպրոցների ընդհանուր թվաքանակի 39.8%-ը, իսկ գյուղականում՝ 60.2%-ը:
2011-2012 ուսումնական տարվա համեմատ` հանրակրթական դպրոցների ընդհանուր
քանակը
նվազել
է
0.4%-ով:
Դպրոցների
օպտիմալացման
շրջանակներում
փակվել
են
Երևանի
թիվ
25, Գեղարքունիքում՝
Բարեպատի,
Շիրակում՝
Բարձրաշենի,
Վայոց
Ձորում՝
Փոռի
հիմնական
դպրոցները,
Արագածոտնում
Ապարանի
ֆիզմաթ
վարժարանը:
Շիրակում
Ախուրյանի
Գյուղակադեմիայի
հենակետային
վարժարանը
և
Երևանի
ճարտարապետության
և
շինարարության
պետական
համալսարանի
ավագ
դպրոցները
միավորվել
են
համապատասխանաբար
Ախուրյանի
Ն.
Աղբալյանի
անվան
և
Երևանի
Մ.
Աբեղյանի
անվան
թիվ
3 ավագ
դպրոցների
հետ: Նկատեք
առաջին նախադասության վերջին
բառին` բվազում է: Ստորև
ներկայացված էր այն կրթական հաստատությունների քանակը
որոնք փակվել են և չեն գործում:
Այսինք պետք է լինեն ինչ-ինչ
պատճառներ նրանց փակման
համար: Ես փորփրեցի և գտա տեղեկություն
այն մասին որ Երևանի
թիվ
25
դպրոցը և Ապարանի ֆիզմաթ վարժարանը միացվել են մեկ այլ դպրոցի հետ և այն դարցրել սովորական
միջնակարգ դպրոց: Կարող ենք պատճառաբանել ինչու: Ես
չեմ տեսնում իմաստ միացնել երկու դպրոցներ և այն դարձնել
միջնակարգ: Շարունակենք:
2012-2013 ուսումնական տարում կասեցվել է Երևանի ոչ պետական «Էթերա» տարրական դպրոցի գործունեությունը:
Հայաստանում այս ուսումնական տարում գործել են 13 մասնագիտացված (1 ոչ պետական)
և
27 պետական
հատուկ
հանրակրթական
դպրոցներ,
որոնք
կազմում
են
դպրոցների
ընդհանուր
թվաքանակի՝
համապատասխանաբար
0.9%-ը
և
1.9%-ը:
Հատուկ
դպրոցներից
14-ը
գտնվում
են
մարզերում:
2011-2012 ուսումնական
տարվա
համեմատ`
հատուկ
հանրակրթական
դպրոցների
ընդհանուր
քանակը
մնացել
է
անփոփոխ:
Եթե
նկատեցիք նշված չէր թե որտեղ են շահագործման
հանձնվել այդ դպրոցները: Այսինքն չկա հաստատուն փաստեր:
Հայաստանում գործել է 12 տարրական դպրոց, ինչը կազմում է հաստատությունների ընդհանուր քա նակի
0.8%-ը:
Տարրական
11 պետական
դպրոցները
գտնվում
են
մարզերում,
իսկ
1, ոչ
պետական
դպրոցը,
Երևանում:
Հաշվետու ուսումնական տարում Հայաստանում գործել է 461 հիմնական դպրոց, ինչը կազմում է հաստատությունների ընդհանուր թվաքանակի
32.2%-ը:
Հիմնական
դպրոցներից
306-ը
գործել
են
մարզերում:
2012-2013 ուստարում Հայաստանում գործունեություն է ծավալել
առանձին
գործող
109 ավագ
դպրոց,
այդ
թվում.
44-ը՝
Երևանում,
3-ը`
Արագածոտնում,
4-ը`
Արարատում,
6-ը`
Արմավիրում,
6-ը`
Գեղարքունիքում,
9-ը`
Լոռիում,
12-ը`
Կոտայքում,
12-ը`
Շիրակում,
5-ը`
Սյունիքում,
4-ը`
Վայոց
ձորում
և
4-ը`
Տավուշում:
Դրանցից
10-ը
ավագ
դպրոցի
կարգավիճակ
ունեցող
ոչ
պետական
հանրակրթական
ուսումնական
հաստատություններ
են.
Երևանի
«Գյուղատնտեսական
համալսարան»
«Հայբուսակ»,
«Հյուսիսային»,
«Եվրասիա»,
«ՄՖԲ»
ֆինանսական
ակադեմիայի,
Գյումրու
թիվ
1 կրթահամալիրի,
ինչպես
նաև
«Իմաստասեր»,
«Այբ»
կրթական
հանգույցի,
«ԱԶՊԱԹ-ՎԵՏԵՐԱՆ»
դատական
փորձագիտության
և
հոգեբանության
ինստիտուտի,
Եղեգնաձորի
«Գիտելիք
համալսարան
հիմնադրամի»
ավագ
դպրոցները:
Ինչպես բոլորիս
է հայտնի որ կար մի ժամանակ երբ հայստանում միջնակարգ(Դպրոցական ) կրթություն
տևում էր 10 տարի: Սակայն մեր պայծառափայլ ճակատ ունեցող նախարարը
որոշեց այն ավելացնել
ևս երկու տարով դարձնելով այն
12 տարի: Եվ հերիք չէ նաև հիմնեց այսպես
ասած ավագ դպրոցներ
որոնք իփր թե տալիս են միջնակարգ դպրոցներից
ավելի լավ կրթություն: Սակայն եկեք շրջանցենք այս թեման որովհետև
անվերջ կարող ենք այն քննադատել
և շարունակենք:
Հայաստանում գործող 109 ավագ դպրոցները կազմել են դպրոցների ընդհանուր թվաքանակի 7.6%-ը:
Նախորդ տարվա 18-ի փոխարեն գործել է 16 վարժարան, ինչը կազմում է հաստատությունների ընդհանուր քանակի
1.1%-ը:
Հայաստանում գործել է 837 միջնակարգ դպրոց, ինչը կազմում է հաստատությունների ընդհանուր քանակի
58.3%-ը,
որից
790-ը`
մարզերում:
2011-2012 ուսումնական
տարվա
համեմատ`
միջնակարգ
դպրոցների
ընդհանուր
քանակն
աճել
է
4.8%-ով: Ինչպես
վերևում նկատեց որ միայն միջնակարգ
դպրոցների քանակը ավելացել
է շուրջ 5%-ով: Արդյոք
դուք ճիշտ չեք գտնում որ տվյալ փահին մենք պետք է շատացնենք
ավագ դպրոցների, բարձրակարգ
համալսարանների քանակը: Ավաղ;
Մինչև 100 սովորող ունեցող հանրակրթական ուսումնական հաստատությունները
կազմում
են
հաստատությունների
ընդհանուր
քանակի
28.8%-ը:
Իսկ
1001 և
ավելի
սովորողներ
ունեցող
հաստատությունները`
36.3%-ը: Այսինք
տվյալ ցուցանիշը մեզ ասել է տալիս որ դպրոցներում աշակերտների
քանակը անհավասար է տեղաբաղշված, որի պատճառը ենթադրում
եմ որ կրթության
որակն է:
Դպրոցների օգտագործման միջին գործակիցը (ուտիլիզացիա) 53.9%-ն է, ընդ որում,
ամենացածր
ցուցանիշը՝
42,4%-ը
Վայոց
Ձորում,
իսկ
ամենամեծը՝
60.8%-ը՝
Շիրակում:
Հանրակրթական հաստատությունների շենքերի 42.7%-ը գտնվում
է
բավարար
վիճակում,
19.7%-ն
ունի
ընթացիկ
նորոգման
կարիք
և
37.6%-ը`
հիմնանորոգման
կարիք:
Ահա
ամենածեծված թեման: Սրա վերաբերյալ
կարելի է շատ թուք ու մուր անել: Ինչու՞
է նախարարությունը կառուցում
նոր դպրոցներ մինչդեռ
վերևի ցուցանիշները աղաղակող են:
Կամ ասենք կառավարությունը հսկայական տարածքներ է տրամադրում այն էլ անվճար կառուցելու
մեկ բարձրակարգ դպրոց որի փոխարեն կարող էիր կառուցել մի քանի դպրոց: (Խոսքը
գնում է Դիլիջանի
դպրոցի մասին ); Լավ ասենք կառուցեցին այդ դպրոցը սակայն այնտեղ սովորելու
է ընդամենը 10% հայեր:
Ես նույնիսկ համոզված
եմ որ նրանք ճիշտ որոշում
են կայացրել: Այո: Միայն դեբիլն է
ընդունակ տվյալ քայլին: Ես
ուղղակի ասելիք չունեմ: Բրավ~Օ:
Կարծում
եմ որ այս տվյալները ներկայացված
են ճշգրիտ, որովհետև
չեմ կարծում որ կրթության և գիտության ոլորտը
կարող է ուտել այնքան փող ինչքան հհ պետական բյուջեն: Լավ
հիմա անցնենք մի քանի ծեծված
թեմաների: Մենք գալիս ենք կրթական հաստատություններ որպեսզի ստանանք
որակյալ և բարձրակարգ
կրթություն: Սակայն մեզնից յուրաքանչյուրը կարող է փաստել
որ դա այդպես
չէ: Կամ ասենք լավ ավարտում ենք միջնակարգ կրթությունը և
ընդունվում բուհ: Ստանում ենք կարելի է ասել դպրոցից մի-քիչ
տարբերվող կրթություն: Լավ հետո:
Վերջում
ինչ է լինելու: Ինչ մասնագիտություն եմ ես ձեռք բերելու: Ով եմ
դառնալու: Ես կարծում եմ, ոչ թե կարծում եմ այլ վստահ եմ որ
Հայաստանում կրթությունը ամենացածր որակի է: Եվ այդ ամենը
փաստում
են արդեն ոչ թե մեր, այլ համաշխարհային
տվյալները:
Հայկական համալսրանաները
նույնիսկ չեն ընդգրկվել
լավագույն 300 համալսարանների ցանկում: Այս
ամենը տեղիք է տալիս մեզ, որ մտածենք
մեր գալիք սերնդի
մասին և սկսենք
քայլրեր ձեռնարկել բարձրացնելով
հայկական կրթության մակարդակը:
Առայժմ այսքանը...
Արսեն Ադունց
Комментариев нет:
Отправить комментарий